[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]Am înțeles că cei de la Metrorex ne șantajează cu o nouă grevă (amânată temporar), solicitând, printre altele, o majorare cu 42% a salariilor. Din curiozitate, m-am uitat pe situațiile financiare ale companiei Metrorex (CUI 13863739) pentru anul 2017, prin comparație cu cele ale companiilor identice care administrează rețeaua de metrou din Budapesta, Praga și Varșovia (capitale analizate ca și referință), iar concluziile mele sunt următoarele (cifrele sunt incluse în tabelul de la finalul concluziilor):

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” class=”table-module” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” shape_type=””][vc_column column_padding=”padding-2-percent” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

Tabelul 1

Comparația firmelor care administrează rețeaua de metrou din București, Budapesta, Praga și Varșovia

[/vc_column_text][divider line_type=”No Line” custom_height=”10″][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]Concluzionând comparația regională Metrorex vs companii similiare care administrează rețeaua de transport public subteran din Budapesta, Praga și Varșovia, în baza situațiilor financiare și rapoartelor aferente anului 2017, constat că Metrorex înregistrează un venit / angajat de trei ori mai mic (productivitate comercială foarte modestă), cu 20% mai mulți angajați / km metrou (resursele umane supradimensionate), salarii supradimensionate (cu 9% mai mari decât media companiilor similare din regiune și de aproape două ori peste media din sectorul privat),  pierderi IMENSE (fără subvențiile de la stat ar fi o companie falimentară) precum și cea mai proastă calitate a serviciului oferit (viteză medie este cea mai scăzută din cauza investițiilor modeste)!

Mai mult, am analizat câteva detalii suplimentare privind evoluția Metrorex în perioada 2013–2017, și constant că situația financiară a companiei se deteriorează, având în vedere că:

[/vc_column_text][om_cc_vc_gallery zoom_image_on=”none” caption_time_animate=”0.4″ caption_time_delay=”0″ caption_back_time_animate=”0.2″ caption_back_time_delay=”0″ images=”8913,8916,8915,8914″][vc_column_text]Am înțeles că, fără Metrorex, Bucureștiul este paralizat… dar asta nu înseamnă ca trebuie să șantajați populația cu incompetența voastră, pentru care cereți salarii nesimțit de mari! Rușine![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Lasă un răspuns