[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_column_text]Gestiunea resursei umane în sectorul public din România reflectă mai multe dezechilibre:

  1. Supradimensionarea: 1/4 români activi lucrează în sectorul public, media din UE este 1/6;
  2. Salariile foarte ridicate nejustificate de productivitate sau criterii de performanță.

Raportul dintre salariul din sectorul public și cel privat în România este 175%, în timp ce media în UE este 118%. Salariile din sectorul public reprezintă 32% din veniturile publice curente pe parcursul anului 2018, mult peste media din UE de 22%.

Alocăm 10% din PIB pe salarii din sectorul public, media din UE nu depășește 6%. România este pe primul loc la toate aceste categorii din UE!

Cum finanțăm asta? Pe datorie, plătind cele mai mari dobânzi din UE la împrumuturile emise pe termen lung. Convergența nu se face forțat, din pix!

Doar investițiile publice și private, lupta împotriva corupției, stabilitatea fiscală, reforma structurală a instituțiilor publice, încurajarea antreprenoriatului prin predictibilitate și concurență loială… acestea sunt ingredientele pentru efecte pozitive acum, mâine și pe termen lung![/vc_column_text][image_with_animation image_url=”11951″ alignment=”center” animation=”Fade In” img_link_large=”yes” border_radius=”none” box_shadow=”none” max_width=”100%”][vc_column_text]

Sursa: Institutul Național de Statistică, Ministerul Finanțelor Publice

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]