[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_column_text]Vârsta medie a acestor acționari este de 50 de ani în România, mult peste media din Cehia (37 de ani) sau Polonia (40 de ani). Actionarii companiilor mari active în Romania au o vârstă înaintată, cu o mentalitate foarte bine formată și greu de schimbat, deseori rezistenți la schimbare și nu percept viteza de schimbare a lucrurilor (progresul tehnologic, viteza de circulație a informației, agresivitatea concurenței).[/vc_column_text][image_with_animation image_url=”11278″ alignment=”center” animation=”Fade In” border_radius=”none” box_shadow=”none” max_width=”100%” margin_top=”30px” margin_bottom=”30px”][vc_column_text]De asemenea, cele două decenii petrecute în dezvoltarea afacerii, au format un bias emoțional foarte periculos de atașament emoțional (deseori, am auzit acești antreprenori vorbind despre afacerea lor precum propriul lor copil).

Atașamentul emoțional alimentează o percepție greșită de supraevaluare a afacerii respective de către acționarii afectați de acest bias, așteptările antreprenorilor respectivi fiind mult peste valoarea fundamentală.

Nu în ultimul rând, faptul că aceste persoane au reușit să conducă afacerea prin perioade foarte tulburi enunțate anterior (tranziția din anii ’90, criza financiară din 2008–2009, austeritatea din 2010–2011 și revoluția fiscală din ultimii ani), alimentează un efect de supraîncredere foarte periculos![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]