[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_column_text]Astfel, România aloca maxim 3% pentru educație, la jumătate față de media din UE și de trei ori sub țări precum Danemarca, Suedia, Finlanda sau Franța.[/vc_column_text][image_with_animation image_url=”12022″ alignment=”center” animation=”Fade In” img_link_large=”yes” border_radius=”none” box_shadow=”none” max_width=”100%”][vc_column_text]

Sursa: Eurostat

[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1564547418047{margin-top: 30px !important;margin-bottom: 60px !important;}”]Iată câteva dintre implicații:

  1. după Bulgaria, România înregistrează cea mai scăzută pondere a populației care este inrolata în ciclul primar și secundar al educației din totalul populației (19%), față de media UE (24%);
  2. România înregistrează cea mai scăzută pondere a studenților (facultate + master) în totalul populației (2,6%), dar cei mai mulți absolvenți de doctorate (puțini studenți, mulți doctori);
  3. România înregistrează cel mai ridicat raport al elevilor la numărul de profesori (16), față de medie UE (12).

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]