[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none”][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][vc_column_text]Aproape 20 mld. lei (2% din PIB) — acest deficit este cu 30% peste nivelul înregistrat în aceeași perioadă a anului anterior!

Dar cel mai îngrijorător este ritmul accelerat de creștere al acestuia. Deficitul fiscal înregistrat în primele cinci luni a fost de aproape 15 mld. Lei, în timp ce luna Iunie a înregistrat un deficit fiscal adițional de 5 mld. Lei.

Deficitul fiscal record este cauzat de creșterea cheltuielilor publice (+14%) mult mai accelerată decât avansul veniturilor fiscale (+6%). Decalajul dintre cele două, atât din perspectiva ritmului de creștere, cât și a sumelor absolute, este cel mai ridicat din ultimul deceniu. Aceasta reflectă o rigiditate a cheltuielilor curente din cauza majorării cheltuielilor cu salarii (+24%), relativ la veniturile fiscale nesigure — „punem căruță înaintea boilor”.[/vc_column_text][image_with_animation image_url=”12176″ alignment=”center” animation=”Fade In” img_link_large=”yes” border_radius=”none” box_shadow=”none” max_width=”100%”][vc_column_text]

Sursa: Ministerul Finanțelor Publice, date prelucrate de către autor

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]